Vergeving

Een heel belangrijk maar ook moeilijk thema is vergeving. De vergeving die we om niets hebben gekregen door het Kruis waar Jezus onze zonden droeg maar ook het vergeven van anderen waartoe we zelf worden uitgenodigd …. Vergeven kan erg pijn doen vooral als er iets afschuwelijks of pijnlijks in ons leven heeft plaatsgevonden en mensen daar schijnbaar geen moeite mee hadden, maar de genade van God en zijn liefde, trekken ons erdoorheen. Diepe wonden komen tot genezing, soms gebeurt dit meteen, soms heeft het een lange tijd nodig. Vertrouwen op God is belangrijk, hij wil het beste voor zijn kinderen. Hieronder een bijna onvoorstelbaar verhaal over vergeving door Rose Price, een holocaust overlever. Wat een vrouw, wat een geschiedenis. Je kan alleen maar stil worden.

2 thoughts on “Vergeving

  1. Beste Chandra en Nathan,

    op jullie site heb ik een aantal uitspraken gezien,die bij mij deze reactie oproepen.
    De basis van het Leven blijft toch Liefde.
    En Liefde sluit het bestaan van een God uit,anders zou het geen Liefde zijn.
    .Daarom is de Liefde ook zo’n prachtige werkzame,vrije,zuivere energie.
    En die Liefde vertelt ons dat wij zonder zonden worden geboren en pure liefde
    zijn.Er hoeft dus absoluut niemand voor onze zonden te sterven,zonde bestaat
    helemaal niet.Wat wel bestaat is handelen tegen de Liefde.
    Jullie God roeide vele volkeren uit,waaronder vele kinderen (zie het OT) en sprak
    zich nooit uit tegen het houden van slaven.God hield zich niet aan de Liefde:Gij zult
    niet doden en heb uw naaste lief,sterker nog,God leerde de mens te doden,op een
    gruwelijke schaal.Maar daar hoor je mensen als jullie nooit over praten.
    En jullie vinden jezelf oprecht en eerlijk in jullie uitingen ?,

    Groet,Koos

    • Beste Koos,

      Ik heb niets met het Oude Testament, zelfs niets met het Nieuwe Testament, behalve dat er een vingerwijzing bestaat naar liefde!

      Ik ben een erkend dienstweigeraar en heb in mijn hele leven nog nimmer gestemd. Ik eet zelfs geen vlees en vis!

      Kijk je naar de gelovigen (joden en christenen), dan zijn het mensen die wel geloven in politiek!

      Terwijl Jezus benadrukte dat zijn rijk niet van deze wereld is. En als je groot wil zijn bereid moet wezen de kleinste te zijn.

      Hij kwam op voor de arme en wezen. Hielp zieke mensen! Maar bovenal sprak hij over zijn eenheid met God. God is liefde, licht en liefde.

      Met vriendelijke groet,

      Nathan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *